ECE Türkiye, 2023 yılının ilk sekiz ayında gerçekleştirdiği önemli kira ve yenileme faaliyetleriyle sektörde fark yaratmaya devam ediyor
Alışveriş merkezi yönetimi, proje geliştirme, kiralama, mimari ve konsept planlama, bütçeleme ile finansal ve hukuki hizmetleri tek çatı altında toplayan ECE Türkiye, 2023 yılının ocak-ağustos döneminde toplamda 47 bin metrekarelik alanda 152 yeni kiralama ve yenileme sözleşmesine imza attı. Bu başarı, sektör profesyonelleri ve perakendeciler tarafından büyük takdir topluyor.
Yönetimini yaptığı yaklaşık 200 alışveriş merkezi ile Avrupa’nın önde gelen sektör lideri Alman ECE Marketplaces’in güçlü bir temsilcisi olarak faaliyet gösteren ECE Türkiye, portföyünde yer alan alışveriş merkezleriyle sektörde öncü rolünü sürdürüyor.
600 bin metrekarelik alanda 2.500 kira kontratı ile geniş bir yönetim ağı
Şirket, yönetiminde bulunan 12 alışveriş merkezinden dokuzunun aktif olarak faaliyet gösterdiğini ve üç tanesinin ise inşaat aşamasında olduğunu belirtiyor. Toplamda 600 bin metrekare kiralanabilir alana sahip olan ECE Türkiye, bu alanlar kapsamında 2.500’den fazla kira kontratını etkin bir şekilde yönetiyor.
Güçlü kiralama performansımız, alışveriş merkezlerimizin cazibesinin ve güvenilirliğinin göstergesidir
ECE Türkiye’nin yüksek doluluk oranı olan %99 ile hizmet verdiğini vurgulayan Kiralama Direktörü Burak Dalgın, “Farklı hedef kitlelere uygun yeni markalar ve konseptler geliştirmek, alışveriş merkezlerimizin marka karmasını güncel tutmak ve perakende dışı fonksiyonlarla merkezlerimizin çekiciliğini artırmak için yoğun çalışmalar yürütüyoruz. Ayrıca, mevcut sözleşmelerin sürelerini gözeterek mağazaları büyütmek, küçültmek veya yeni alanlar eklemek gibi operasyonları faaliyetlerimiz devam ederken gerçekleştiriyoruz” dedi.
2023’te imzalanan önemli markalar ve yenilikler
Bu dönemde Boyner, Brandy’s, Brooks Brothers, Calvin Klein, Damat Tween, Dyson, EA7, Gant, Lacoste, Lego, Mediamarkt, Nautica, Network, SPX, Superstep, Teknosa ve Zara gibi prestijli markalarla kiralama anlaşmaları yapıldı. Ayrıca, müşterilerin yaşam tarzını yansıtan çeşitli fonksiyonlara da yer veriliyor. Antalya Migros AVM’de bulunan 450 metrekarelik Bahçe ve Dokuz Üniteden Oluşan Yeme-İçme Alanı Migros Mood gibi yeni konseptler bu kapsamda yer alıyor.
ECE Marketplaces’in performansı yüzde 30’un üzerinde artış gösterdi
Alman ECE Marketplaces ise, 2023 yılının ilk yarısında, geçen yılın aynı dönemine kıyasla kiralama sözleşme sayısını %30’un üzerinde artırdı. Bu dönemde, yönetilen alışveriş merkezlerinde toplam 1.300 yeni kiralama sözleşmesi imzalanarak yaklaşık 380 bin metrekarelik alan kiralandı. Almanya’daki AVM’lerde ise, 750’den fazla sözleşme ile 250 bin metrekareyi aşan alanlar kiraya verildi.
ECE Türkiye Hakkında
2000 yılında İstanbul’da kurulan ECE Türkiye, yaklaşık 200 alışveriş merkeziyle Avrupa’nın lider perakende hizmet sağlayıcılarından Alman ECE Marketplaces’in önemli bir parçasıdır. Şirket, alışveriş merkezlerinin geliştirilmesi, mimari ve konsept planlama, proje yönetimi, kiralama, AVM ve mülk yönetimi, bütçeleme, finans ve hukuki alanlarda tam kapsamlı hizmetler sunmaktadır.
Yalnızca yönetmekle kalmayıp, alışveriş merkezlerini bir yaşam ve deneyim platformu olarak gören ECE Türkiye, ortak çalışma alanları, sağlık ve kültür merkezleri, yeme-içme ve eğlence alanları, marka showroom’ları gibi çeşitli fonksiyonları entegre ederek merkezlerin çekiciliğini artırıyor. Türkiye’nin en prestijli alışveriş merkezleri arasında Marmara Park, Aqua Florya, Palladium Ataşehir, Beylikdüzü Migros, Espark, Park Afyon, Sur Yapı Marka, TerraCity ve Antalya Migros bulunuyor.
Long-term yönetim ve konsept planlaması sonrası, Ankara’daki Funda Roma, V Mall İstanbul ve V Metroway projeleri halen inşaat aşamasında. 23 yıl Türkiye’de ve 55 yılı aşkın Avrupa deneyimiyle, ECE, yenilikçi çözümleri, güçlü marka karması, müşteri odaklı yaklaşımı ve yüksek performans bilinciyle perakende sektörünün geleceğine yatırım yapmaya devam ediyor.