Geleceğin Ticaret Dinamikleri ve Sektör Paydaşlarının Buluşması
27 Eylül tarihinde, 42 Maslak AVM, ESA Arena adresinde hibrit formatta gerçekleştirilecek olan FutureCommerce360 Konferansı, ticaret sektörünün tüm paydaşlarını bir araya getirerek, sektördeki yenilikleri ve gelecek trendlerini detaylı bir şekilde ele alacak. Bu kapsamda, sektörün önde gelen isimleri, karar vericiler, fikir önderleri, çok kanallı perakendeciler, e-ticaret platformları, lojistik ve stok yönetimi şirketleri, dijital pazarlama uzmanları ve girişimciler bir araya gelerek, güncel ve geleceğe dönük önemli konuları tartışacaklar.
Hakan Göl’ün Oturumuyla Sektörde Derinlemesine Analiz ve Çarpıcı Konular
Deloitte Türkiye’nin Danışmanlık Hizmetleri Lideri ve Fütüristler Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Hakan Göl, “Deloitte Z Kuşağı ve Y Kuşağı Anketi ile Müşteri Deneyimi Etkileri” başlıklı oturumda, genç neslin beklentileri, endişeleri ve alışkanlıkları üzerine önemli veriler ve öngörüler paylaşacak. Göl, özellikle yaşam maliyetlerindeki artışın tüketici davranışları üzerindeki etkisini ve sürdürülebilirlik ile karbon ayak izi konularının genç kuşaklar arasında giderek daha fazla önem kazandığını vurgulayacak.
Genç Kuşakların Ekonomik ve Çevresel Endişeleri
Hakan Göl, global ve Türkiye ölçeğinde gençlerin ev alışverişi, aile kurma gibi büyük yaşam kararlarında yaşadıkları zorluklara dikkat çekerek, “Hayat pahalılığı, işsizlik ve iklim değişikliği gibi temel sorunlar gençlerin öncelikli gündem maddeleri arasında yer alıyor” dedi. Ayrıca, gençlerin çevreye olan duyarlılıklarını ve bu doğrultuda davranışlarını da analiz eden Göl, Z ve Y kuşaklarının %55 ile %54 oranında markaların çevresel etkilerini araştırdığını ve %49 ile %54’ü iş değiştirirken, iklim politikalarına göre karar verdiklerini belirtti.
Sürdürülebilirlik ve Yeşil Ekonomiye Yönelik Gençlerin Tavrı
Göl, gençlerin sürdürülebilir ürün ve hizmetlere olan ilgisinin ekonomik durumlarına bağlı olarak arttığını ve %50’nin üzerinde bir oranın, daha sürdürülebilir seçimler yapmak için maddi açıdan kendilerini hazır hissettiklerini ifade etti. Ancak, gençler arasında “yeşil badana” (greenwashing) uygulamalarının sorgulanmaya başladığını ve şirketlerin gerçek sürdürülebilirlik çabalarını araştırdığını da sözlerine ekledi.
Geleceğin Meslekleri ve Gençlerin Kariyer Tercihleri
Göl, genç kuşakların dijital dönüşüm sayesinde veri analisti, yapay zeka uzmanı, siber güvenlik uzmanı gibi teknoloji odaklı meslekleri tercih ettiğine dikkat çekti. Aynı zamanda, etik ve sürdürülebilirlik değerlerine de büyük önem verdiklerini belirterek, “İş yerinde değerleriyle uyuşmayan görevleri reddetme ve şirketlerin çevresel sorumluluklarını artırma yönündeki eğilimleri kuvvetli” ifadelerini kullandı.
Gençlerin İşverenlerden Beklentileri ve Sürdürülebilirlik Talepleri
Göl, gençlerin, sürdürülebilirlik eğitimleri, plastik kullanımının azaltılması, yeşil çalışma ortamlarının oluşturulması gibi alanlarda şirketlerinden aktif adımlar atmasını beklediğini vurguladı. Ayrıca, elektrikli araçlar, güneş panelleri ve toplu taşıma kullanımını tercih eden gençlerin, şirketlerin bu yöndeki girişimlerini takdir ettiğini ve desteklediğini sözlerine ekledi.
Deloitte Hakkında
Deloitte, dünya genelinde faaliyet gösteren önde gelen bir profesyonel hizmetler firmasıdır. Şirket, denetim, vergi, danışmanlık, kurumsal finansman ve risk yönetimi alanlarında kapsamlı hizmetler sunmakta olup, müşterilerine iş dünyasında karşılaştıkları zorluklarda çözümler üretmektedir. Türkiye’de de uzun yıllardır faaliyet gösteren Deloitte, sektörün gelişimine katkıda bulunmayı ve iş dünyasına değer katmayı sürdürüyor.