Pasifik Eurasia: Demir İpek Yolu’nun Gerçekleşmesi ve Sektördeki Liderlik Yolculuğu
Asya ile Avrupa arasında yeni bir ticaret ve ulaşım dönemi başlatmayı amaçlayan Asya’dan Avrupa’ya Demir İpek Yolu hayali, 2019 yılından itibaren ülkeler arası önemli anlaşmalar ve lojistik projeleriyle hayata geçirilmeye başladı. 2022 yılında hava yolu ve deniz yolu taşımacılığına da adım atan Pasifik Eurasia, tüm taşıma modlarını kullanarak sektörde fark yaratmayı sürdürüyor.
Pasifik Eurasia’nın Genel Müdürü Erol Erkan, şirketin Pasifik Grubu’nun bir parçası olduğunu belirterek, “Lojistik sektöründe borsada işlem gören az sayıda şirketten biri olmanın gururunu yaşıyoruz. Piyasa değeri 300 milyon doların üzerinde olan firmamız, demiryolu, denizyolu ve karayolu taşımacılığını entegre ederek, Asya ve Avrupa arasında, aynı zamanda dünya genelinde kapıdan kapıya hızlı ve güvenli lojistik çözümleri sunuyor” dedi.
Sektörde Aktif Rol ve Katılımlar
Erkan, sektörün gelişimine katkı sağladıklarını ve çeşitli organizasyonlarda aktif yer aldıklarını ifade etti. “15-16 Eylül tarihlerinde düzenlenen 10. Dünya Türk İş Konseyi Kurultayı’nda ‘altın’ ödülü kazandık. Ayrıca, 18-19 Eylül’de gerçekleşen ve dünya çapında en prestijli lojistik konferanslarından JCtrans’a ‘diamond’ sponsor olduk. Bu katılımlarımız, sektörle güçlü bağlar kurmamıza ve yeni iş birlikleri geliştirmemize olanak sağladı” diye konuştu.
Güzergâh ve İş Birlikleri
Demir İpek Yolu güzergahında, sektörün önde gelen firmalarıyla kurdukları iş ortaklıklarıyla kapı teslimi taşımacılık hizmetleri sunduklarını vurgulayan Erkan, 2023 yılında aldıkları ‘Demiryolu Tren İşletmeciliği’ Yetki Belgesi ile kendi lokomotif ve vagonlarıyla Türkiye içi yük treni işletmeye hazır olduklarını belirtti. “Bu belge ile, serbestleşme sürecinde demiryolu tren işletmeciliği alanında faaliyet gösteren üç şirketten biri olduk. Portföyümüzde 5 lokomotif ve 240 vagon bulunuyor; sektörde büyük bir güçle yer almaya hazırız” dedi.
Orta Koridor’un Durumu ve Takipleri
Erkan, dünya genelinde lojistiğin en çok konuşulan konularından biri olan ‘Orta Koridor’un önemine dikkat çekti. “Bu güzergahın yeniden canlanması için durumu yakından izliyoruz. Trans-Hazar Uluslararası Taşıma Güzergahı Uluslararası Birliği üyesi olarak, sürecin tüm aşamalarına hakimiz. Gürcistan’daki altyapı çalışmalarındaki aksaklıklar, taşımalarda kesintiye yol açmasın diye karayolu ve denizyolu alternatifleriyle bu sorunları aşmaya çalışıyoruz. Bu çabalarımız, Orta Koridor’un sürekliliğini sağlıyor” şeklinde konuştu.
Uluslararası İş Birlikleri ve Avrupa ile Bağlantılar
Pasifik Eurasia’nın Avusturya Demiryolları Rail Cargo ile yaptığı partnerlik sayesinde, Avrupa’dan Anadolu’ya araç taşımacılığı alanında öncü olduklarını belirten Erkan, “Bu sayede, Avrupa’dan Anadolu’ya yapılan taşımaları sadece biz gerçekleştiriyoruz. Operasyonel yeteneklerimiz ve yüksek performansımız, hem yurt içinde hem de yurtdışında büyük yankı uyandırdı ve yeni ürün ve hizmet taleplerini beraberinde getirdi. Ayrıca, yurt içi araç taşımacılığı faaliyetlerimiz de hızla büyüyor” dedi.
Yeni Rota ve Yatırım Planları
Yurt dışı ve doğu coğrafyasına yönelik yeni rotalar geliştirme çalışmalarını sürdürdüklerini belirten Erkan, “Görüşmelerimiz olumlu sonuçlar verecek. Ayrıca, Pasifik Eurasia olarak yeni rotalar oluşturmak ve mevcut güzergâhları güçlendirmek konusunda aktif bir rol alıyoruz” ifadelerini kullandı.
Köseköy Terminali ve Yatırım Projeleri
Avrupa-Asya-Avrupa taşımalarında stratejik öneme sahip Köseköy Terminali’ne yapılacak yatırımların detaylarını paylaşan Erkan, “Proje ve fizibilite çalışmaları tamamlandı. Ekim ayında ilk beton atımı gerçekleştirilecek. Mevcut 10 bin metrekarelik gümrüklü depolama alanını 20 bin metrekareye çıkaracağız. Toplamda 30 bin metrekarelik alan ve yaklaşık 150 milyon TL’lik yatırım planlıyoruz. Bu yatırımlar, kapasitemizi yaklaşık üç kat artıracak ve operasyonel gücümüzü güçlendirecek. Ayrıca, ihracat ve ithalat faaliyetlerimizi desteklemenin yanı sıra, yeşil lojistik alanında da önemli katkılar sağlayacağız” şeklinde konuştu.
Halka Açılma ve 2023 Hedefleri
Pasifik Eurasia’nın, Haziran ayında halka açıldığını hatırlatan Erkan, “Dünyada ve Orta Koridor’da yaşanan olumsuzluklara rağmen, yıl sonunda belirlediğimiz ciro hedeflerine ulaşmayı planlıyoruz. Bu süreçte, güçlü finansal yapımız ve stratejik yatırımlarımız ile sektördeki liderliğimizi pekiştirmeye devam edeceğiz” dedi.
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı