Pasifik Eurasia’nın Uluslararası Lojistikteki Güçlü Vizyonu ve İzmir’deki Katılımı
Asya’dan Avrupa’ya uzanan Demir İpek Yolu hayalini gerçeğe dönüştürmek amacıyla, 2019 yılından bu yana çeşitli ülkelerle stratejik anlaşmalar yapan ve taşıma alanında önemli adımlar atan Pasifik Eurasia, 2022 yılı itibarıyla hava ve deniz yolu taşımacılığına da adım atarak tüm taşımacılık modlarının entegre edildiği lojistik hizmetleri sunmaya başlamıştır. Bu gelişmelerle birlikte, şirket hem bölgesel hem de küresel lojistik pazarında önemli bir oyuncu haline gelmiştir.
Son dönemde İzmir’de düzenlenen ve sektörün önde gelen temsilcilerinin yoğun ilgi gösterdiği Logistech Lojistik Depolama ve Teknolojileri Fuarında aktif rol alan Pasifik Eurasia, geniş standıyla ziyaretçilerin ilgisini çekmektedir. Fuara katılım, şirketin sektör içindeki güçlü konumunu pekiştirmek ve yeni iş birlikleri geliştirmek amacıyla gerçekleştirilmektedir.
Genel Müdür Erol Erkan’ın Sektörel Vizyonu ve Katılımları
Pasifik Eurasia Genel Müdürü Erol Erkan, sektörde lider konuma ulaşmak ve lojistik alanında sürdürülebilir büyümeyi sağlamak hedefiyle çalışmalarını sürdürdüklerini belirtti. Erol Erkan, yaptığı açıklamada şunları söyledi: “Sektörümüzün gelişimine katkı sağlamak ve yeni iş imkanları oluşturmak adına çeşitli organizasyonlarda aktif rol alıyoruz. Geçtiğimiz Eylül ayında düzenlenen 10. Dünya Türk İş Konseyi Kurultayı’nda altın sponsorluk, aynı zamanda 18-19 Eylül tarihlerinde gerçekleşen JCtrans Lojistik Konferansı’nda diamond sponsoru olarak yer aldık. Bu etkinliklerden büyük geri dönüşler alarak, sektör içindeki itibarımızı daha da güçlendirdik.”
Demiryolu Tren İşletmeciliğinde Yeni Bir Dönem
Güzergâh boyunca kapı teslimi taşımacılıkta önde gelen firmalarla kurulan güçlü ortaklıklar sayesinde, Pasifik Eurasia, Demir İpek Yolu güzergahında önemli bir konuma gelmiştir. 2023 yılı itibarıyla aldıkları Demiryolu Tren İşletmeciliği yetki belgesiyle, kendi lokomotif ve vagonlarıyla Türkiye’de tren işletmeye hazır hale geldiklerini açıklayan Erol Erkan, şunları ifade etti:
“Bu belge, serbestleşme sürecindeki demiryolu taşımacılığında faaliyet gösteren üç önemli şirketten biri olmamıza imkan tanımaktadır. 5 lokomotif ve 240 vagonluk güçlü filomuzla, bölgedeki lojistik operasyonlarımızı daha da genişletmeyi hedefliyoruz.”
Orta Koridor’un Yeniden Canlanmasına Yakından Takip
Dünyanın lojistik gündeminde sıklıkla konuşulan Orta Koridor güzergahı konusunda da aktif takip ve analizler yapan Pasifik Eurasia, bu hattın yeniden canlanması ve etkin kullanımı için çalışmalarını sürdürüyor. Uluslararası Trans-Hazar Taşıma Güzergahı Birliği üyeliği sayesinde, süreçteki tüm aşamalara hakimiyet sağladıklarını belirtti.
Köseköy Terminali’ne 150 Milyon TL’lik Yatırım Planı
Avrupa-Asya güzergâhında kritik bir noktada yer alan Köseköy Terminali için hazırlanan proje ve fizibilite çalışmaları tamamlandı. Ekim ayı içerisinde ilk betonun döküleceği yatırım planlarıyla, mevcut 10 bin metrekarelik gümrüklü depolama alanı 20 bin metrekareye çıkarılacak ve toplamda 30 bin metrekareye ulaşacaktır. Bu büyüme ile birlikte, yaklaşık 150 milyon TL tutarında yeni bir yatırım gerçekleştirilecek olup, böylece kapasite yaklaşık üç kat artırılacaktır. Ayrıca, söz konusu yatırımlar, ihracat ve ithalat faaliyetlerini daha da destekleyecek ve sürdürülebilir yeşil lojistik uygulamalarına katkıda bulunacaktır.
Pasifik Eurasia, bu stratejik adımlarla bölgesel lojistik altyapısını güçlendirmeyi ve global rekabet gücünü artırmayı amaçlamaktadır. Bu gelişmeler, şirketin ve bölgenin lojistik sektöründeki öncü konumunu pekiştirmektedir.