Perakende sektöründe inovatif girişimlere büyük destek: REM People, Adgager’a önemli bir yatırım gerçekleştirdi
Türkiye’nin önde gelen yapay zeka ve perakende teknolojileri şirketi REM People, bu yıl yeni girişimlere kaynak ayırmaya devam ederken, 6.6 milyon dolar değerleme ile inovatif araştırma platformu Adgager’a stratejik bir yatırım yaptı. Bu adımla birlikte, Adgager’ın geliştirdiği yapay zeka odaklı içgörü ve pazar araştırma çözümleri küresel pazarlara açılma yolunda önemli bir ivme kazanmış oldu.
Global pazarlarda büyüme hedefiyle yatırımlar ve stratejiler
Türkiye’de kurulan ve 50’den fazla ülkede faaliyet gösteren Adgager, yapay zekâ tabanlı görsel tanıma teknolojileri ve perakende analitiği alanında uzmanlaşmış bir girişim olma özelliği taşıyor. REM People’ın yaptığı bu yatırım, şirketin dünya genelinde yeni pazarlara giriş ve ürün geliştirme çalışmalarını hızlandırmasına olanak sağlayacak. Ayrıca, bu girişimlerin, perakende ve tüketici davranışları üzerine yaptığı çalışmalar, sektörün dijital dönüşümüne önemli katkılar sunmayı amaçlıyor.
Yatırım ve destek paketleri ile girişim ekosistemi güçleniyor
2015 yılında deneyimli teknoloji girişimcileri tarafından kurulan REM People, yapay zekâ destekli omni-kanal perakende analitiği ve satış verimliliği artırıcı çözümler geliştirmeye odaklandı. Tamamen Türk mühendislerin geliştirdiği yazılımlarla öne çıkan şirket, bu yılın başında ABD merkezli Ethos Asset Management’tan aldığı 12 milyon dolarlık yatırım sonrası, girişimcilik ekosistemini destekleyecek yeni projeleri hayata geçirmeye başladı. Bu bağlamda, şirket, toplamda 4.5 milyon dolar değerinde beş yeni teknoloji girişimine yatırım yapmayı planlıyor. Bu girişimler arasında, B2B e-ticaret uygulaması Hoopla’ya yapılan 1 milyon dolarlık yatırım da bulunuyor.
Adgager’ın gelişimi ve küresel vizyonu
Hedefleri doğrultusunda hızla büyüyen Adgager, 2016 yılında İTÜ desteğiyle yoluna başladı ve 2017 yılında şirketleşti. İlk yılında önemli projeler geliştirerek sektörde kendine güçlü bir yer edinen girişim, 2022 yılında önceki yıla göre %400 oranında artan cirosu ile dikkat çekti. Yatırımlar sayesinde, tohum öncesi dönemde yatırımcılarına başarılı bir çıkış (exit) fırsatı sunmayı başardı ve büyümesini sürdürdü. Şirket, geliştirdiği uçtan uca pazar araştırma çözümleriyle sektörün öncüsü olmayı sürdürüyor.
Mevcut kullanıcı ve pazar hedefleri
Adgager, şu anda 90 binin üzerinde aktif kullanıcıyla faaliyet gösteriyor ve toplamda 1500’den fazla proje gerçekleştirerek birçok markanın içgörü ve analiz ihtiyaçlarını karşılıyor. 2024 yılına dair vizyonu doğrultusunda, uluslararası pazarlara açılmayı hedefleyen şirket, yatırımlarını ve Ar-Ge çalışmalarını bu doğrultuda sürdürüyor.
CEO’lar tarafından yapılan açıklamalar ve gelecek planları
Umut Vural, REM People ile iş birliğinin sektörde fark yaratacak projelerin kapılarını araladığını belirterek şunları ekliyor: “REM People ile aynı vizyonu paylaşmak, bizim için çok değerli. Bu ortaklık sayesinde araştırma ve içgörü alanında yapay zekâyı daha etkin kullanarak, sektörümüzde devrim yaratmayı amaçlıyoruz. 2024 yılına güçlü bir başlangıç yapmayı ve, geleneksel ile dijital medyada yayınlanan tüm reklamların ölçüm ve raporlamasını otomasyon sistemiyle yapmayı hedefliyoruz. Bu sayede, AdQ isimli yenilikçi ölçüm sistemimizi hayata geçirerek, reklam sektöründe yeni standartlar belirleyeceğiz.”
Adgager’ın küresel hedefleri kapsamında, iki farklı ülkede varlık göstermek ve yeni pazarlara açılmak amacıyla çalışmalarını sürdürüyor. Ayrıca, Bülent Peker, şunları söylüyor: “Büyüme stratejimiz doğrultusunda, REM People olarak yapay zeka ve derin öğrenme teknolojileriyle entegre çözümler sunan bir merkez olmayı amaçlıyoruz. Hem global yayılım hem de yeni ürün geliştirme çalışmalarını hızlandırırken, tamamlayıcı çözümler sunan start-up ve teknoloji girişimlerine de yatırım yapmaya devam ediyoruz. Adgager ile bu vizyonumuza önemli bir katkı yapıyoruz ve başarılarının Türkiye sınırlarını aşacağına inanıyoruz.”
REM People ve Adgager hakkında temel bilgiler
REM People, yapay zeka tabanlı çoklu kanal (omni-channel) perakende yönetimi ve analitik çözümleri sunan, yeni nesil bir perakende teknolojisi şirketidir. Rakiplerinden farkı, ambalajlı tüketici ürünleri ve perakendecilerin performansını tüm kanallarda entegre ve kapsamlı bir şekilde izleyebilmesine imkan tanıyan çözümler geliştirmesidir.
Şirket, offline, online ve basılı kanallarda market uygulamaları ve mağazacılık operasyonlarını takip ederek, ürünlerin ‘yolculuklarını’ detaylı biçimde analiz eder. Ayrıca, 3 adet SaaS tabanlı yazılım geliştirmiş ve yapay zekâ destekli gelişmiş analitik çözümler ile talebe göre uçtan uca araştırma, ölçümleme ve analiz hizmetleri sunmaktadır. REM People’in müşterileri arasında Abdi İbrahim, Al Marai, Anadolu Efes, Arçelik, Arla Foods, Beko, Carrefour, Coca-Cola, Danone, Ferrero, Henkel, Huawei, Microsoft, Nestle, P&G, PepsiCo, Unilever gibi global dev şirketler yer almaktadır. Şirket, 50’yi aşkın ülkede faaliyet göstererek, işletmelerin verimliliklerini artırmalarına yardımcı olmaktadır.