Türkiye’nin yazılım sektöründeki güçlü temsilcilerinden SmartMessage, inovatif ürünleriyle uluslararası arenada büyük bir ivme kazanmaya devam ediyor. Yeni iş ortaklığıyla birlikte, WhatsApp Business Solutions Partner (BSP) statüsüne erişerek, pazarlama alanında sunduğu çözümleri daha da genişletti ve güçlendirdi. Bu gelişmeyle birlikte, SmartMessage’nin geliştirdiği SmartMessage Marketing Platformu, pazarlama profesyonellerinin en çok kullandığı araçlar arasına yeni bir ürün eklemiş oldu.
Yazılım ve dijital pazarlama teknolojileri sektöründe öne çıkan Türk mühendislik şirketi SmartMessage, resmi olarak WhatsApp Business Solution Partner olma başarısını elde ederek, platformunu yeni ve kapsamlı çözümlerle donattı. 2023’ün başından bu yana gerçekleştirdiği yenilikler ve stratejik ortaklıklar arasında önemli bir adım olan bu gelişme, şirketin küresel pazardaki konumunu pekiştirdi. Artık, SmartMessage Marketing Platformu üzerinden WhatsApp’ın kurumsal iletişim ve pazarlama özellikleri daha etkin şekilde kullanılabilecek. Bu sayede, platform kullanıcıları hem tek yönlü mesaj gönderebilecek hem de çift yönlü, diyalog temelli iletişimleri kolayca yönetebilecekler.
Platform Her Kanala Kolayca Entegre Olabiliyor
SmartMessage CEO’su Oğuz Küçükbarak, konu hakkında yaptığı açıklamada şu ifadeleri kullandı: “WhatsApp uygulamasını, SmartMessage Marketing Platformu’na entegre etmemiz, hem şirketimiz hem de müşterilerimiz adına önemli bir dönüm noktası. Artık müşterilerimiz, platformumuz aracılığıyla iki farklı WhatsApp kanalını etkin biçimde kullanabilecekler. Birincisi, Meta’dan alınmış onaylı şablonlar kullanılarak toplu mesaj gönderimi. Bu sayede, pazarlama ve bildirim mesajlarını hedef kitleye ulaşacak şekilde planlayıp, kampanyalarını kolayca duyurabilecekler. Bu çözüm, okunma oranlarını arttırırken, dönüşüm ve satış hedeflerine ulaşmayı da kolaylaştırıyor.”
İkinci olarak, daha etkileşimli ve kullanıcı odaklı olan iki yönlü mesajlaşma seçeneği sunuluyor. Bu çözümde, müşteriler iletişimi başlatıyor ve karşılıklı iletişim, WhatsApp üzerinde devam ediyor. Yapay zeka ve görsel işleme teknolojileri ile desteklenen bu diyaloglar, iletişimi daha etkili ve kişisel hale getiriyor. Ayrıca, tüm bu iletişimler detaylı raporlar halinde analiz edilebiliyor. WhatsApp’ın dünya genelinde 2 milyardan fazla kullanıcıya ulaşmasıyla birlikte, platformun SmartMessage’e entegrasyonu, müşterilerin doğru zamanda ve doğru yerde olduklarının altını çiziyor.”
Her Kanala Uyum Sağlayan Esnek Platform
Oğuz Küçükbarak, platformun sadece tek bir kanal değil, farklı iletişim kanallarını da kapsayacak şekilde geliştirildiğini vurguladı. “Hedef kitleler, bugün WhatsApp’ta olabilir, yarın farklı bir kanal kullanmaya da geçebilirler. Bu nedenle, platformumuzu bu esneklikle tasarladık. Hedef kitlenin davranışları değişebilir ve değişecektir; bizim platformumuz ise bu değişimlere hızla uyum sağlayabiliyor.”
Pazarlamacılar İçin Tüm Gereksinimleri Karşılayan Güçlü Yapı
SmartMessage Marketing Platformu, günümüzün pazarlama ihtiyaçlarını uçtan uca karşılayacak şekilde tasarlandı. Tüm ürün ve özelliklere tek bir giriş noktası üzerinden ulaşılabiliyor ve yüksek performanslı altyapısıyla destekleniyor. Bu platform, pazarlamacıların günlük operasyonlarını kolaylaştırırken, güvenlik ve kullanım kolaylığı gibi önemli avantajlar sunuyor.
Oğuz Küçükbarak, “Pazarlamacılar, kampanya yönetimi, segmentasyon, otomasyon ve dijital izin yönetimi gibi temel ihtiyaçlara sahip. Platformumuz, tüm bu ihtiyaçlara cevap verebilecek esneklik ve güçte. Ayrıca, bulut teknolojisinin avantajlarıyla birlikte, ölçeklenebilirlik ve erişilebilirlik de sağlanıyor.”
SmartMessage Hakkında
SmartMessage, küresel pazarda toplam 2000’den fazla kuruma hizmet veren, yazılım ve teknolojide öncü bir markadır. Özellikle dijital pazarlama ve müşteri ilişkileri alanında uzmanlaşmış olan şirket, omni-channel (çok kanallı) pazarlama platformu sayesinde kurumların müşteri kitleleriyle uzun ve verimli ilişkiler kurmasını sağlar. Platform, e-posta, SMS, MMS, push bildirimleri, chatbotlar, beacon ve lokasyon tabanlı servisler gibi çeşitli iletişim kanallarını entegre ederek, pazarlama ve müşteri deneyimini bir adım öteye taşır.
Global ölçekte faaliyet gösteren ve 100’ün üzerinde çalışanı bulunan SmartMessage, Deloitte Technology Fast Türkiye ve Avrupa-Ortadoğu-Afrika listelerinde hızla yükselen şirketler arasında yer alıyor. Ayrıca, Avrupa’nın prestijli European Business Awards’ını iki kez kazanmış, 2019 yılında Ak Portföy, Endeavor Catalyst ve 212’den oluşan bir yatırımcı konsorsiyumu tarafından yatırım almış ve Bilişim 500 tarafından ‘Yılın İş Uygulamaları’ kategorisinde birincilik elde etmiştir. 2021’de Finnovex Europe ödüllerinde ‘Müşteri Deneyimlerini Geliştirmede Mükemmellik’ ödülünü kazanmış, 2022’de ise Bilgisayar Yazılımı alanında Yılın Firmaları kategorisinde Bronze Stevie ödülü ile taçlandırılmıştır.