Uzaktan müşteri olma başvurularını ve bu yolla edinilen müşteri sayısını artırmaya odaklanan Türkiye İş Bankası, 2023 yılının ilk yarısında bu alanda önemli bir başarı yakaladı. Geçtiğimiz yılın aynı dönemine kıyasla uzaktan müşteri olma işlemlerinde %100’lük bir artış sağlayan banka, bu sayede toplam müşteri portföyünü güçlendirmeye devam ediyor. Bu gelişmelerle birlikte, bireysel ve gerçek kişi tacirlerin yanı sıra, ticari şirketler de dijital bankacılık hizmetlerinden faydalanmak için yeni fırsatlara sahip oluyor.
İş Bankası, güçlü dijital altyapısı sayesinde 15 milyona yaklaşan dijital müşteri kitlesinin ihtiyaçlarına anında ve pratik çözümler sunmayı sürdürüyor. Özellikle, görüntülü görüşme teknolojisi ile müşteri kabul sürecini kolaylaştıran banka, bu hizmeti sadece bireyler ve gerçek kişi tacirler için değil; ticari şirketler için de erişilebilir hale getirdi. Bu sayede, şirketler de iş yerlerinden ayrılmadan, herhangi bir evrak veya ıslak imza gerektirmeden, İşCep uygulaması üzerinden güvenli ve hızlı bir şekilde yeni müşteri olabiliyor.
İşCep’teki “Müşteri Olmak İstiyorum” özelliği sayesinde, tek ortaklı Limited Şirketler dahi, bankaya herhangi bir evrak göndermeden ve yüz yüze görüşmeye gerek kalmadan, dijital ortamda kolayca banka müşterisi olabiliyor. Ayrıca, yeni müşteriler, ilk yıl boyunca İşCep ve İnternet Şubesi üzerinden yapacakları havale ve EFT işlemlerinde ücret ödemiyor ve hisse senedi alım satımında avantajlı komisyon oranlarından faydalanabiliyorlar.
“Dijital kanallarımızda uçtan uca, pürüzsüz bir deneyim sunuyoruz” diyen İş Bankası Genel Müdür Yardımcısı Sezgin Lüle, dijital dönüşümün ve inovasyonun öncelikleri olduğunu vurguladı. Lüle, sözlerine şöyle devam etti: “Sürekli geliştirdiğimiz dijital platformlarımızla müşterilerimize kesintisiz ve kolay erişilebilir hizmetler sunmayı amaçlıyoruz. Mobil bankacılık uygulamamız İşCep, 650’den fazla fonksiyonuyla kullanıcılarımıza özelleştirilmiş finansal çözümler sağlıyor ve günümüzde her 4 işlemden 3’ü İşCep üzerinden gerçekleştiriliyor. Bu yılın ikinci çeyreği itibarıyla, geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre İşCep müşteri sayımız %23, dijital müşteri sayımız ise %32 oranında arttı. Uzaktan müşteri olma başvuruları ve bu yolla kazanılan yeni müşterilerin sayısındaki artışla birlikte, artık her iki müşterimizden biri dijital kanallardan bankamızla tanışıyor.”
Lüle, sözlerine şöyle devam etti: “Artık, tek ortaklı Limited Şirketler de İşCep’in görüntülü görüşme özelliği sayesinde, bankamızın geniş hizmet yelpazesinden yararlanabiliyor ve yalın, kesintisiz bir bankacılık deneyimi yaşayabiliyor. Dijital dönüşüm ve servis bankacılığı konularındaki çalışmalarımızı hızla sürdürüyor, bu alanda teknolojiyi kullanarak üçüncü parti platformlara da müşteri kazanımını artıracak çözümler geliştiriyoruz.”
Ticari Şirketler İçin Çok Yönlü Dijital İşlemler
İşCep, teknolojinin sağladığı avantajlar sayesinde müşterilerine yeni ve kolay erişilebilir çözümler sunmaya devam ediyor. İşletmeler, zengin işlem menüsü ve gelişmiş fonksiyonlar ile birçok ticari işlemi cep telefonlarından hızlıca gerçekleştirebiliyor. Bu sayede, şirketler zaman ve maliyet kaybı yaşamadan finansal işlemlerini kolayca yürütebiliyorlar.
- Ticari müşteriler, İşCep üzerinden ticari kredi kartı ve POS başvurularını hızlıca yapabiliyor, ayrıca FAST sistemi ile IBAN kullanmadan 7/24 para transferi imkanına sahip olabiliyorlar.
- Çoklu para transferleri ve maaş ödemeleri gibi işlemleri, dijital platformlar aracılığıyla kolayca onaylayıp gerçekleştirebiliyorlar.
- Borçlu Cari Hesap Kredisi olan müşteriler, limitle sınırlı kalmadan günlük ek kullanımları şubelere gitmeden dijital ortamda tamamlayabiliyorlar.
- Açık bankacılık ile, farklı bankalarla çalışan firmalar nakit akışlarını merkezi bir platformda yönetiyor, hesaplar arasında geçiş yapabiliyor ve ödemelerini tek bir yerden halledebiliyorlar.
- Dijital Teminat Mektubu ile teminat mektupları, dakikalar içinde ve uçtan uca dijital ortamda düzenlenip, doğrudan muhataba iletilebiliyor. Bu sayede, süreçler hızlanırken, maliyetler de azalıyor.
İş Bankası’nın dijital ve inovatif yaklaşımlarıyla, hem bireysel hem de kurumsal müşteriler, finansal işlemlerinde büyük kolaylıklar ve hızlar kazanıyor. Bu çalışmalar sayesinde, Türkiye finans sektöründe dijital dönüşümün öncüsü olmaya devam ediyor.