Yenişehir ilçesinde gerçekleşen uluslararası eğitim ve kültür buluşması
Yenişehir ilçesinde bulunan Aydınlıkevler İlkokulu ev sahipliğinde, “Hep Birlikte Sürdürebilir Kalkınma Hedeflerini Sistemle Öğrenelim” adlı ERASMUS+ projesi kapsamında gerçekleşen etkinlikte, İtalya ve Lüksemburg’dan gelen 13 kişilik proje ekibi Yenişehir Belediyesi Akademi’yi ziyaret etti. Bu ziyaret, farklı ülkelerden gelen eğitimcilere ve öğrencilere, sürdürülebilir kalkınma hedefleri ve inovatif eğitim yöntemlerinin yerinde gösterilmesi açısından büyük önem taşıdı.
Yurt dışı misafirler, Yenişehir Belediyesi Akademi’de yürütülen LEGO ve robotik kodlama atölyelerine katılarak, gençlerin teknoloji ve mühendislik alanlarındaki yetkinliklerini geliştirdi. Ayrıca, bu ziyaretle birlikte Avrupa Birliği projelerine örnek teşkil eden eğitim modelleri yerinde gözlemlendi ve paylaşıldı.
Proje kapsamında gerçekleştirilen etkinlikler ve eğitimler
İtalya, Lüksemburg, Yunanistan ve Türkiye’den paydaşların ortak yürüttüğü bu proje çerçevesinde, öğretmenler ve öğrenciler Mersin’e geldi. Öğrenciler, Yenişehir Belediyesi Akademi’de düzenlenen robotik kodlama ve LEGO eğitimlerine katılarak, yenilikçi öğrenme ortamlarının keyfini çıkardı. Ayrıca, ziyaret sırasında öğretmenlere de, akademinin eğitim projeleri ve uygulama alanları hakkında detaylı bilgiler verildi.
Akademi’nin eğitim anlayışı ve projedeki önemi
Proje koordinatörü Pınar Arısoy, yaptığı açıklamada, “Yenişehir Aydınlıkevler İlkokulu, İtalya, Lüksemburg ve Yunanistan’dan gelen paydaş eğitim kurumlarıyla birlikte, Avrupa Birliği destekli projeleri hayata geçirmektedir. Burada, dünyanın sürdürülebilirliği ve gençlerin bu konuda bilinçlenmesi amacıyla özgün atölye çalışmaları düzenliyoruz. Öğrencilerin sahaya ve eğitime aktif katılımını sağlamak en büyük hedeflerimizden biri. Bu projeyle, genç nesillere sürdürülebilir kalkınma bilincini aşıladık.”
Arısoy, ayrıca, kız çocuklarının mesleki ve mühendislik alanlarındaki ilgisini arttırmak adına özel çalışmalar yürüttüklerine vurgu yaptı. “Tüm Avrupa’da kız çocuklarının bu alanlara yönelimi erkeklere kıyasla yedi kat daha az. Bu nedenle, projemizde özellikle kız çocuklarını önceliklendirdik ve onların bu alanlara ilgisini artırmayı amaçlıyoruz,” dedi.
Görüş ve gözlemler
Proje kapsamında Türkiye’ye gelen yabancı öğrenci ve öğretmenlerin, Yenişehir Belediyesi Akademi’nin donanım ve eğitim altyapısına hayran kaldıklarını belirten Arısoy, “Hem Türkiye’nin eğitim sistemi hakkında detaylı bilgi edindiler hem de sürdürülebilir kalkınma ve yenilikçi eğitim yaklaşımlarını yerinde gözlemlediler. Akademimiz, hem robotik eğitimleri hem de tasarım odaklı sitem temelli eğitimlerin yürütüldüğü Türkiye’deki tek kurum olarak öne çıkıyor. Bu benzersiz donanım ve eğitim altyapısı, Avrupa ülkeleri dahi tarafından takdirle karşılanmakta ve gurur kaynağı olmaktadır,” ifadelerini kullandı.
Sonuç ve teşekkürler
Arısoy, sözlerine şöyle devam etti: “Bu projenin başarısı ve sürdürülebilirliği, yerel eğitim kurumlarımızın ve paydaşlarımızın ortak çabasıyla mümkün oldu. Katılımcılar ve misafirlerimiz, burada bulunan donanım ve eğitim ortamını çok beğendiler. Bu sayede, hem Türkiye’nin eğitim alanındaki gelişmişliğine vurgu yapıyoruz hem de uluslararası arenada adımızdan söz ettiriyoruz. Bu gelişmelerin devamı için çalışmalarımızı sürdürüyoruz ve desteklerinizle daha da güçleniyoruz.”